DAY 1 .
Daily Report: Décimo A
MATÉMATICAS: El día de hoy se realizó recapitulación del tema sobre transformación de graficas seno y coseno, se realizó un quiz verbal y se dejó prelección sobre graficas tangente cotangente secante y cosecante y funciones inversas.
INGLÉS-CAMBRIDGE:
·
RONALD NIÑO: Contextualization Unit 6,
Much/many, a lot of, a few, a little, Cambridge book, Dictionary and reading
comprehension activity.
·
OLFA MABROUK: Definite and indefinite
articles: lesson review + exercises. Test to be expected next week (Articles
and Quantifiers). HOMEWORK: (1) Watch the following video https://m.youtube.com/watch?v=PRE0UtnnqJQ and write a short
paragraph to say what it is about. (2) Exercise 1 page 48 in Objective PET
Student Book. (3) Exercises 1 to 3 page 14 in Objective PET Workbook.
·
CHRISTIAN MALDONADO: We worked on a listening
exercise and revise the homework corresponding to unit 5 of the student’s
book. HOMEWORK: To hand out the listening exercise answers and the writing
exercise about the joke of a roman soldier. The listening exercise contents are
going to be uploaded at www.educacionbc.wixsite.com/profe-camilo during weekend.
·
ALEXANDER MÁRQUEZ: Today we worked on the
planning of the 2nd Bimester project. A workshop for the next class was handed out.
·
JAIME: Today we worked on comparative and superlative,
the students created a paragraph using these elements, also taking into account
pronominalization in the text to achieve coherence.
BIOLOGÍA:
El
día de hoy se realizó la clase comunitaria y puesta en común del trabajo dejado
la clase pasada, posteriormente se mostraron unos videos y aplicaciones acerca
de la dinámica de poblaciones y se inició la contextualización del tema
“Estrategias de reproducción”. TAREA:
Realizar la lectura y un mapa
conceptual de la guía en PDF propuesta.
FRANCÉS: Présentation de l’activité pédagogique
« Défilé de mode sur les contes et personnages de Jules Verne ».
Introduction sur l’auteur.
Thank you
High school teachers and Coordination
No hay comentarios:
Publicar un comentario